Friday, February 20, 2009

Baru & Benar

Saiful said...
aku cukup tabik dan respect dgn politician yang berbangsa Cina dan india(Elizabeth dan Chua Soi Lek dan juga YB Selambau iaitu V Arumugam) yg sanggup meletak jawatan apabila terbabit dgn masalah moral.walaupun dalam kes Elizabeth ni adalah kes aniaya tapi beliau sanggup meletakkan jawatan semata-mata kerana nak menjaga nama baik parti.Tapi yg politician melayu pulak spt jamaluddin jarji,najib, Muhammad taib,khairy,pak lah,hishamudin dan ramai lagi pulak walaupun terbabit dgn berbagai kes tidak bermoral dan rasuah tapi masih lagi tidak mahu letak jawatan.jadi tak heranlah kalau orang bukan melayu pandang rendah pada politician orang melayu.politician orang melayu berpolitik kerana $$$$$$ dan orang bukan melayu berpolitik utk menjaga kebajikan rakyat dan membela nasib rakyat.inilah yg perbezaan ketara antara politician melayu dan politician bukan melayu.yg terbaru isu bekas calon PKR(YB Jamaluddin Mat Radzi dan YB Osman Bin Jailu) drpd perak walaupun terbabit dgn kesalahan menerima habuan seks tapi masih juga tak mahu letak jawatan.

Aku tabit Mat Isa Samad, ambil duit haram hasil bela BABI diN9 dan beri rasuah dalam pemilehan UMNO, duit itu yg. Memang duit haram. Dan org UMNO yg suka pada duit haram pun buat makan ...anak isteri...hasil jualan Babi yg haram, itu. Abe MIE, dewata, zali pun terpalik juga makan hasil jualan BABI Mat Isa Samad Mantan MB N9.

4 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

kalau kerajaan dulu makan tahi... pas ikut ke? pas ni parti syorga tak kan lah perangai syaitan jugak.

beri tanah tak salah undang2. tapi salah moral kerana khianati agenda atau pillar melayu islam... itu kan tanah melayu asalnya.

macam hamas dan fatah bermusuh yang tak bersatu perangi israel... macam bantu israel pulak. begitulah pas tak bersatu dengan umno...tapi sokong karper harbi.

pas.. jadilah maksom jangan jadi mek som!

Mesra Sokmo said...

uOTAI .... Siapa kata PAS Parti Syorga? Isya'Allah benar sebab tiada fahaman menyeleweng macam Hadhari, Ingin tegakkan Hukum Allah SWT, Al Quran & Hadith, Qisas sebagai panduan. Siapa yang tukar dari Semenanjung Tanah Melayu jadi Perlis Indera Kayangan, kalau tak UMNO/BN. Sebab UMNO tu memang menyimpang dari Ugama Allah, tak perlu bersatu dgnnya. Dalam Kafir harbi hanya Karpal Singh seorg yg tolak HUDUD yg lain boleh terima. Kini Lim Kit Siang pun boleh terima HUDUD. Malulah kita org Islam tolak HUDUD termasuk Pok Loh. Dahlah OTAI saya rasa awak menghayati terjemahan Al Quran lagi baik, dari mengikut UMNO, didalamnya itu pelbagai hukum Allah tersirat termasuk MURTAD, yg BN tak mahu menangani. Berdosa kering yg Tuan Hj dapat hasil memberi sokongan pd UMNO (Untuk Melayu NO) Itu tak termasuk halalkan hasil melacur oleh Dr Masitah. Berapa banyak dosa org berzina tuan haji kendong kerana silap beri Undian pada BeeeEND. Semoga Allah menerima taubat org yg sesat.

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

ya lah semua orang yang hidup tunangnya mati. itu allah dah janji di azali.

saya tua tapi tahu apa saya buat. insyaalah malaysia tak jadi gaza kerana hamas dan fatah yang gila bersengketa.

sini umno dah 65 tahun berjasa selamatkan melayu islam dari jadi neraka dunia...pas dunia pun dah beri neraka....akhirat dapatkah pas beri syurga? sebab dunia jambatan ke akhirat. pasal tu manusia di letak didunia untuk allah uji. kalau dunia pun dah berpakat dengan kapir harbi laknatullah... yang berzina pun hukumnya salah yang ambil gambar... maka fahamlah kita undi dap dan pkr lebih utama dari islam yang anda sebutkan. nak kutuk saya dan maki serta golongkan saya org jahil... silalah budak! allah tak beri apa2 kuasa kat awak dan pas nak bubuh saya dalam kategori hina tu.dan tak gerenti awak bubuh lim kit siang dll sebagai pejuang di jalan allah.samalah hamas dan fatah yang mungkin ingat tak semua yahudi musuh islam.... itulah bodohnya pas. awak muda dan lambat mati lagi...maka sesatlah dalam retorik dan khayalan dengan dap dan pkr....

fital said...

ayo yo! apa ini gaduh mcm kucin dng anjin aje. Itu syurga ha Pas tak boleh bagi,Umno pun sama juga tapi sikit teruk aja. itu syurga kalu mahu masuk ha ikutlah ckap karpal Singh ...harus bertaubat.